shopping_bag Twój Koszyk

KOSZYK

Brak produktów w Koszyku

Porady

Rozpakowanie i przygotowanie roweru do jazdy

- 01.01.2015

Każdy Rower przed wysłaniem do Ciebie jest składany, regulowany i sprawdzany w naszym własnym autoryzowanym serwisie rowerowym (konkurencja tego nie robi).
Regulujemy hamulce, przerzutki, siodło, sprawdzamy centryczność kół, piasty, amortyzatory i prawidłowe smarowanie.
Następnie niektóre elementy są demontowane i zabezpieczane, aby nie uległy uszkodzeniu w czasie dostawy (przednie koło, kierownica, siodełko, pedały).
Ich ponowny montaż nie powinien sprawić Tobie problemu i nie zajmie więcej niż kilka minut.
Po tej operacji rower jest gotowy do bezpiecznej jazdy.

Rowery trekkingowe, górskie i szosowe różnią się od siebie konstrukcją, dlatego zamieszczamy trzy różne filmy pokazujące jak należy przygotować do jazdy nowy rower krok po kroku.
Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Trekkingowy


Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Górski


Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Szosowy



Poniższa instrukcja pozwoli Tobie samodzielnie przygotować rower do rozpoczęcia jazdy.
 

1. Narzędzia
Do złożenia roweru będziesz potrzebował:
  • zestaw kluczy imbusowych 4, 5, 6
  • klucz płaski 15 lub 10
  • nóż tapicerski (do tapet)

2. Karton z rowerem
Otwórz otrzymany karton z rowerem.
3. Wypakowanie
Wyciągnij rower z kartonu, oprzyj o coś lub poproś kogoś o przytrzymanie roweru. Do roweru dołączone są osobno pedały, sztyca z siodełkiem i przednie koło.
Porozcinaj i usuń folię ochronną z roweru. Rozpakuj wszystkie części.
Warto zatrzymać karton, może być przydatny do dalszego transportu.
4. Pedały
Przykręć pedały kluczem płaskim 15 do mechanizmu korbowego zgodnie z oznaczeniami na końcach osi - L-lewy, R-prawy.
Lewy pedał wkręcaj w lewo (po lewej stronie roweru patrząc od jego tyłu),
prawy pedał wkręcaj w prawo.

Pedały dokręcaj do końca widocznego na osi gwintu, aż do momentu zablokowania ruchu klucza (z siłą ok. 40Nm (bardzo mocno).
5. Kierownica
Przykręć kierownicę do mostka.
Wspornik nakładany (a-head):
Odkręć śruby spajające mostek przy pomocy klucza imbusowego 4 lub 5.
Zainstaluj kierownicę w jej środkowej części i skręć mostek.
Miejsce mocowania kierownicy jest zaznaczone przerywanymi równoległymi liniami, zwracaj na to uwagę przy dokręcaniu.
Warto kilkukrotnie dokręcić każdą śrubę. Śruby mostka dokręć z siłą: 2 śruby - 13-16Nm (mocno), 4 śruby 6-7Nm (dość mocno).
Po zamontowaniu kierownicy ustaw wspornik w osi z ramą roweru i dokręć kluczem imbusowym (4 lub 5) śruby mocujące.
Wspornik wpuszczany:
Włóż wspornik kierownicy do ramy, zwracając uwagę na wskaźnik minimalnego wsunięcia - po zamontowaniu wspornika nie powinien on być widoczny.
Dokręć wspornik śrubą od góry wspornika z siłą ok. 15Nm (mocno).
6. Przednie koło
Usuń osłony koła.
Hamulce tarczowe hydrauliczne:
W przypadku hamulców hydraulicznych konieczne jest wyciągnięcie przekładki spomiędzy klocków hamulcowych przed montażem koła.
Rozkręć dołączony osobno zacisk.
Załóż koło w widełki, upewnij się że jest umieszczone prosto w obu hakach.
Przełóż szpilkę przez oś przedniego koła tak by nakrętka znajdowała się po prawej stronie.
Zaciągnij zacisk z dość dużą siłą, powinien być wyczuwalny wyraźny opór.
Jeżeli przy zaciąganiu dźwigni nie czuć oporu dokręć nakrętkę zacisku o kilka obrotów i spróbój ponownie.
Dźwignia po zaciśnięciu powinna być skierowana do góry i lekko do tyłu.
W przypadku osi z nakrętkami dokręć nakrętki z siłą ok. 17-20Nm (bardzo mocno).
7. Hamulce
Hamulce szczękowe:
Osadź fajkę hamulca w ramce szczęki, tak żeby końcówka fajki weszła do oporu w otwór w ramce.
Hamulce tarczowe mechaniczne:
Hamulce mechaniczne nie wymagają dodatkowego montażu.

Hamulce tarczowe hydrauliczne:
W przypadku hamulców hydraulicznych konieczne jest wyciągnięcie przekładki spomiędzy klocków hamulcowych przed montażem koła - co wykonałeś wcześniej.
8. Siodełko
Włóż sztycę z siodełkiem do ramy. Siodełko ustaw na wybranej wysokości równolegle do górnej rury ramy.
Zaciśnij mocno zacisk siodła. W przypadku zacisku na śrubę dokręć śrubę z siłą 7Nm (dosyć mocno).
9. Kontrola kierownicy
Skontroluj dokręcenie kierownicy poprzez zablokowanie koła między nogami i silne ruchy kierownicą na boki. Jeżeli kierownica rusza się względem koła sprawdź ponownie wszystkie połączenia śrubowe.
10. Kontrola hamulców
Sprawdź działanie hamulców poprzez zaciśnięcie każdej klamki osobno i poruszanie rowerem w przód.
11. Błotnik
Montaż błotnika (przy rowerach trekkingowych i miejskich)
Pręty błotnika montowane są zaczepem kulowym – zamontuj na wcisk lub przy pomocy śruby wkręcanej w otwór w widelcu.
Błotnik montowany jest śrubą do otworu w koronie widelca, wraz z przednim reflektorem.
12. Dynamo
Podłączenie dynama wykonaj poprzez wpięcie na wcisk gniazda wtyczki, do złącza znajdującego się na piaście lub przy lampie.
13. Kontrola połączeń
Przed przystąpieniem do jazdy sprawdź wszystkie połączenia śrubowe, w szczególności zamocowanie elementów hamulców i kierownicy.

Film instruktażowy z przygotowania roweru Kross

PayU
Blik
Inpost
E Raty
BNP
BNP