|
|
|
|
Każdy Rower przed wysłaniem do Ciebie jest składany, regulowany i sprawdzany w naszym własnym autoryzowanym serwisie rowerowym (konkurencja tego nie robi). Regulujemy hamulce, przerzutki, siodło, sprawdzamy centryczność kół, piasty, amortyzatory i prawidłowe smarowanie. Następnie niektóre elementy są demontowane i zabezpieczane, aby nie uległy uszkodzeniu w czasie dostawy (przednie koło, kierownica, siodełko, pedały). Ich ponowny montaż nie powinien sprawić Tobie problemu i nie zajmie więcej niż kilka minut. Po tej operacji rower jest gotowy do bezpiecznej jazdy. Rowery trekkingowe, górskie i szosowe różnią się od siebie konstrukcją, dlatego zamieszczamy trzy różne filmy pokazujące jak należy przygotować do jazdy nowy rower krok po kroku.
|
|
|
|
|
Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Trekkingowy
|
|
|
|
Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Górski
|
|
|
|
Instrukcja przygotowania roweru do jazdy - Rower Szosowy
|
|
|
|
Poniższa instrukcja pozwoli Tobie samodzielnie przygotować rower do rozpoczęcia jazdy.
|
|
|
|
|
Do złożenia roweru będziesz potrzebował:
- zestaw kluczy imbusowych 4, 5, 6
- klucz płaski 15 lub 10
- nóż tapicerski (do tapet)
|
|
|
|
|
Otwórz otrzymany karton z rowerem.
|
|
|
|
|
Wyciągnij rower z kartonu, oprzyj o coś lub poproś kogoś o przytrzymanie roweru. Do roweru dołączone są osobno pedały, sztyca z siodełkiem i przednie koło. Porozcinaj i usuń folię ochronną z roweru. Rozpakuj wszystkie części. Warto zatrzymać karton, może być przydatny do dalszego transportu.
|
|
|
|
|
Przykręć pedały kluczem płaskim 15 do mechanizmu korbowego zgodnie z oznaczeniami na końcach osi - L-lewy, R-prawy.
|
|
|
|
|
Lewy pedał wkręcaj w lewo (po lewej stronie roweru patrząc od jego tyłu),
|
|
|
|
|
prawy pedał wkręcaj w prawo.
Pedały dokręcaj do końca widocznego na osi gwintu, aż do momentu zablokowania ruchu klucza (z siłą ok. 40Nm (bardzo mocno).
|
|
|
|
|
Przykręć kierownicę do mostka. Wspornik nakładany (a-head): Odkręć śruby spajające mostek przy pomocy klucza imbusowego 4 lub 5. Zainstaluj kierownicę w jej środkowej części i skręć mostek.
|
|
|
|
|
Miejsce mocowania kierownicy jest zaznaczone przerywanymi równoległymi liniami, zwracaj na to uwagę przy dokręcaniu. Warto kilkukrotnie dokręcić każdą śrubę. Śruby mostka dokręć z siłą: 2 śruby - 13-16Nm (mocno), 4 śruby 6-7Nm (dość mocno).
|
|
|
|
|
Po zamontowaniu kierownicy ustaw wspornik w osi z ramą roweru i dokręć kluczem imbusowym (4 lub 5) śruby mocujące.
|
|
|
|
|
Wspornik wpuszczany: Włóż wspornik kierownicy do ramy, zwracając uwagę na wskaźnik minimalnego wsunięcia - po zamontowaniu wspornika nie powinien on być widoczny. Dokręć wspornik śrubą od góry wspornika z siłą ok. 15Nm (mocno).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hamulce tarczowe hydrauliczne: W przypadku hamulców hydraulicznych konieczne jest wyciągnięcie przekładki spomiędzy klocków hamulcowych przed montażem koła.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozkręć dołączony osobno zacisk. Załóż koło w widełki, upewnij się że jest umieszczone prosto w obu hakach. Przełóż szpilkę przez oś przedniego koła tak by nakrętka znajdowała się po prawej stronie. Zaciągnij zacisk z dość dużą siłą, powinien być wyczuwalny wyraźny opór. Jeżeli przy zaciąganiu dźwigni nie czuć oporu dokręć nakrętkę zacisku o kilka obrotów i spróbój ponownie. Dźwignia po zaciśnięciu powinna być skierowana do góry i lekko do tyłu. W przypadku osi z nakrętkami dokręć nakrętki z siłą ok. 17-20Nm (bardzo mocno).
|
|
|
|
|
Hamulce szczękowe: Osadź fajkę hamulca w ramce szczęki, tak żeby końcówka fajki weszła do oporu w otwór w ramce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hamulce tarczowe mechaniczne: Hamulce mechaniczne nie wymagają dodatkowego montażu.
Hamulce tarczowe hydrauliczne: W przypadku hamulców hydraulicznych konieczne jest wyciągnięcie przekładki spomiędzy klocków hamulcowych przed montażem koła - co wykonałeś wcześniej.
|
|
|
|
|
Włóż sztycę z siodełkiem do ramy. Siodełko ustaw na wybranej wysokości równolegle do górnej rury ramy.
|
|
|
|
|
Zaciśnij mocno zacisk siodła. W przypadku zacisku na śrubę dokręć śrubę z siłą 7Nm (dosyć mocno).
|
|
|
|
|
Skontroluj dokręcenie kierownicy poprzez zablokowanie koła między nogami i silne ruchy kierownicą na boki. Jeżeli kierownica rusza się względem koła sprawdź ponownie wszystkie połączenia śrubowe.
|
|
|
|
|
Sprawdź działanie hamulców poprzez zaciśnięcie każdej klamki osobno i poruszanie rowerem w przód.
|
|
|
|
|
Montaż błotnika (przy rowerach trekkingowych i miejskich) Pręty błotnika montowane są zaczepem kulowym – zamontuj na wcisk lub przy pomocy śruby wkręcanej w otwór w widelcu.
|
|
|
|
|
Błotnik montowany jest śrubą do otworu w koronie widelca, wraz z przednim reflektorem.
|
|
|
|
|
Podłączenie dynama wykonaj poprzez wpięcie na wcisk gniazda wtyczki, do złącza znajdującego się na piaście lub przy lampie.
|
|
|
|
|
Przed przystąpieniem do jazdy sprawdź wszystkie połączenia śrubowe, w szczególności zamocowanie elementów hamulców i kierownicy.
|
|
|
|
|
Film instruktażowy z przygotowania roweru Kross
|
|
|